Договір з блогером: на що потрібно звернути увагу?

підписати договір з блогером

Шалений ріст популярності соціальних платформ та впливу лідерів думок на аудиторію вніс свої корективи у маркетингові стратегії багатьох компаній. Якщо ще декілька років тому акценти в просуванні продукту робилися на публікації в ЗМІ, зовнішню рекламу, то нині співпраця з інфлюенсерами – один із найефективніших маркетингових механізмів.

Але чому одна і та ж реклама у різних блогерів дає різні результати? Або ж навпаки – просування різних брендів у одного лідера думок має різні показники? Як уникнути непорозумінь щодо якості контенту, стилю подання інформації, дотримання домовленостей? Укладення договору – можливість врегулювати всі етапи співпраці та убезпечити від недобросовісного партнерства кожну зі сторін.

Зміст угоди може змінюватися залежно від умов співпраці, проте є перелік основних аспектів, які слід враховувати при її складанні:

  • Ідентифікація акаунту. У багатьох блогерів є по декілька профілів, кожен з яких має свій стиль та свою аудиторію. Слід визначити сторінку, на якій буде опубліковано рекламний допис. Для цього необхідно прописати в договорі нікнейм блогера, посилання на профіль, а також підтвердження можливості верифікації інфлюенсера в профілі.
  • Технічне завдання. Це, мабуть, найоб'ємніший розділ. Чим чіткіше вдасться прописати в договорі всі вимоги до рекламної публікації, тим менша ймовірність виникнення непорозумінь в майбутньому. У якому форматі передбачається подача інформації (відеоролик, розмовне сторі, пост в стрічці профілю), зміст основних тез, тривалість відео чи розширення зображень, кількість зображень, манера подання інформації, кількість згадувань бренду, розміщення посилань на сторінку компанії-замовника, можливі хештеги – це лише частина важливих деталей. Щоб пересвідчитися в тому, що рекламний контент виправдовує очікування замовника, потрібно одразу домовитися про його погодження перед публікацією.
  • Терміни. Слід визначити конкретну дату та час виходу публікації, адже ефективність реклами значною мірою залежить від активності аудиторії в певний період тижня чи доби. Також варто встановити термін, впродовж якого допис знаходитиметься у стрічці. Важливо, щоб блогер не мав можливості видалити його одразу після оплати.
  • Інтелектуальна власність. По замовчуванню весь контент блогера вважається його власністю. Якщо бренд планує в майбутньому використовувати рекламні матеріали поза профілем інфлюенсера, слід потурбуватися про це заздалегідь. Для цього в договорі вказуємо пункт щодо повної або часткової передачі інтелектуальних прав замовнику.
  • Додаткові умови. Кожна співпраця може мати свої особливості і потрібно вміти їх передбачати. Приміром, будь-яка публікація викликає певні реакції користувачів – як позитивні, так і негативні. Щоб необережною відповіддю блогер не нашкодив іміджу чи репутації замовника, слід прописати правила комунікації з аудиторією або ж делегувати це завдання представнику компанії.
  • Умови та порядок розрахунків. У договорі може бути визначено фіксовану суму оплати за рекламну інтеграцію або ж узгоджено виплату відсотків від отриманих результатів. В обох випадках слід уважно проаналізувати та врахувати всі нюанси. Якщо оплата проводитиметься частинами, то чітко обувити суму та термін кожної виплати. Приміром, замовник та лідер думок можуть домовитися про те, що останній платіж проводитиметься у визначений термін від дня публікації за умови, що до того часу контент не був видалений зі сторінки. Це убезпечить замовника від завчасного видалення рекламного допису. У випадку з відсотковою оплатою варто чітко прописати механізм оцінки результативності інтеграції.
  • Відповідальність сторін. Щоб зберегти власні нерви та кошти, необхідно в договорі визначити рівень відповідальності кожної зі сторін за недотримання його умов. Яка сума штрафів передбачена за ухилення від обов'язків, порушення термінів, неякісний контент тощо. Форс-мажорні обставини також мають місце бути, тому варто одразу визначити які явища та ситуації відносимо до цієї категорії та як вони впливають на відповідальність бренду або лідера думок.

Готові шаблони договорів на рекламну інтеграцію з блогером з урахуванням усіх необхідних умов можна завантажити на маркетплейсі:

 

Ще більше різновидів договорів на рекламно-комунікаційні послуги тут.

Завантажуйте потрібний договір коли завгодно, де завгодно та для чого завгодно.

Знайти договір!