Що таке публічна оферта?

Багато з підприємців дізнаються про існування такого документу як публічна оферта під час підключення платіжної системи до сайту. Провайдери завжди перевіряють наявність розміщення публічної оферти або умов користування сайтом на ресурсі. Якщо він відсутній, то просто відмовляються співпрацювати. Щоб не виникало таких проблем, кожному бізнесу, який продає товари або надає послуги в Інтернеті потрібно розробити публічну оферту.

Що таке публічна оферта?

Ну, по-перше, це договір між підприємцем та клієнтом. Правда з певними особливостями. Припустимо, на сайті в день купують понад 100 одиниць товарів і продавець не може підписати договір в паперовому вигляді з кожним покупцем окремо. Тому був вигаданий такий механізм, як публічна оферта. Тобто договір, який одночасно може бути укладений з необмеженою кількістю людей.

Сам текст публічної оферти повинен бути розміщений на сайті, а приєднання до нього відбувається, коли людина під час купівлі товару ставить галочку приєднання до договору або реєструє особистий кабінет, або просто заходить на сайт. Звісно, це декілька варіантів укладення договору публічної оферти. Ще може бути здійснення переходів за посиланням, підтвердження покупки, введення коду ідентифікації тощо.

Який зміст публічної оферти?

Блок № 1. Назва документу, сторони та  територія

Для початку потрібно вказати, що даний документ є публічною офертою та хто є адресатом (особа, що пропонує укласти договір). Далі зазначаємо територію, на яку поширюється дана публічна оферта та порядок прийняття умов договору.

Блок № 2. Термінологія

Кожний вид бізнесу має свою специфіку, а тому не всі користувачі можуть знати та розбиратися у поняттях, що використовуються у тексті публічної оферти. Саме тому пропонується на початку роз’яснити всі поняття, що уникнути в подальшому непорозумінь та неточностей.

Блок № 3.  Предмет договору або про що цей договір

Приклад:

«Ця Оферта є публічною пропозицією укласти договір купівлі-продажу Товарів між Продавцем та Покупцем, інформація про який (Товар) розміщена на Інтернет-сервісі _________________».

Блок № 4. Права та обов’язки сторін

Блок № 5. Порядок надання послуг/поставки товару

Конкретизувати складно, все залежить від виду послуг/робіт або товарів, які надає/реалізує підприємець. Якщо це одяг, то потрібно зазначити: порядок передачі товару, гарантійні умови, повернення товару, особливості повернення товару неналежної якості, повернення вартості повернутого товару тощо. Пам’ятаємо, що умови публічної оферти не повинні суперечити Закону України «Про захист прав споживачів».

Блок № 6. Механізм роботи сервісу

Це розділ взаємодії та співпраці між компанією та клієнтом. Саме тут вказуємо як правильно зареєструватись в особистому кабінеті або як оформити замовлення, або як придбати товар.

Приклад:

«Для оформлення замовлення на Інтернет-сервісі ____________ Покупцеві пропонується зареєструватись шляхом введення номеру телефону та отримання коду для входу до особистого кабінету.

Для розміщення Замовлення з використанням засобів Інтернет-сервісу ______________ Покупець проходить процедуру реєстрації.»

Блок № 7. Інтелектуальна власність

В даному розділі публічної оферти визначаємо порядок користування торговою маркою, елементами дизайну, контентом, музикою, фото, відео тощо, що є об’єктами інтелектуального права.

Приклад:

«Майнові права інтелектуальної власності на текстову інформацію, графічні зображення та інші об’єкти права інтелектуальної власності, що містяться на Інтернет-сервісі _____________ належать Продавцю, і не можуть використовуватись третіми особами без його письмової згоди.

Покупець цією Офертою дає згоду на отримання Продавцем права на використання, відтворення, розміщення, публікації фото, відео та іншої інформації про Покупця, що була створена ними, та виникла у результаті використання останнім Інтернет-сервісу ______________.

Фото, відео та інша інформація, визначена у Оферти, використовується Продавцем виключно для рекламних цілей, в тому числі для організації Продавцем конкурсів та інших можливих заходів з використанням цієї інформації на Інтернет-сервісі _______________.»

Блок № 8. Конфіденційність. Захист персональних даних

В процесі взаємодії клієнта та підприємця, останній отримує великий масив персональної інформації, за зберігання, накопичення, використання, поширення він повинен нести відповідальність згідно умов чинного законодавства України. Саме тому в тексті публічної оферти потрібно визначити межі такого обов’язку.

Приклад:

«Покупець дає згоду на обробку персональних даних Продавцем, включаючи, але не обмежуючись, згоду на збирання, реєстрацію, накопичення, зберігання, адаптування, зміну, поновлення, використання, поширення (в тому числі розповсюдження, реалізацію, передачу тощо), знищення його персональних даних з метою належного виконання умов цієї Оферти, та забезпечення правовідносин податкового, бухгалтерського обліку, статистичної звітності, ведення ділових відносин».

Блок № 9. Відповідальність сторін

За практикою, публічна оферта в цьому розділі містить інформацію про те, що компанія не несе жодної відповідальності. Однак, може містити формулювання щодо відповідальності користувачів, а тому останнім потрібно особливо уважно звертати увагу на даний розділ.

Отже, публічна оферта - це правила гри між підприємцем та клієнтом. Чим краще вона виписана, тим менше ризиків для обох сторін.

Пам’ятайте, якщо вам складно розібратись в юридичних тонкощах щодо складання або перевірки публічної оферти – напишіть нам в Телеграм або скачайте готовий шаблон - https://thedoc.com.ua/document/dogovir-publichnoyi-oferti

Ми з радістю допоможемо!

Завантажуйте потрібний договір коли завгодно, де завгодно та для чого завгодно.

Знайти договір!