Взагалі в Україні вже давно є всі юридичні підстави для використання електронних документів замість паперових. Тому розглянемо найпопулярніші питання, пов'язані з електронним документообігом.
⠀
Чи можна надіслати електронні документи до державних органів та судів?
⠀
Так. Державні органи приймають електронні документи так само як і фізичні. Важливо, щоб вони були оформлені належним чином. До речі, до суду ви також можете подати документи в електронному вигляді.
⠀
Чи можна якось побачити електронний підпис у договорі?
⠀
У спеціальних програмах електронного документообігу підпис візуалізують для наочності. Якщо ж ви просто хочете його побачити, то з цим будуть складнощі, оскільки електронний підпис — це лише файл, який знаходиться там, де й сам документ.
⠀
Чи є можливість дізнатись, чий підпис на документі та перевірити його?
⠀
Існує універсальний спосіб перевірити електронний підпис у документі — завантажити його на сайт Міністерства юстиції України або в Дію. Вам стане доступна вся інформація щодо електронного підпису, у тому числі час підписання документа.
⠀
А в трудових відносинах електронні документи можна використовувати?
⠀
Наразі у трудових відносинах майже половину питань вже можна вирішувати за допомогою електронних документів. Але для цього на підприємстві має бути дотриманий спеціальний порядок, затверджений Міністерством юстиції України (інструкція про електронний документообіг). А державна архівна служба, підпорядкована Міністерству юстиції, має їх погодити.
⠀
А ви як вважаєте, чи скоро ми перейдемо повністю на цифрові документи?